torsdag, juli 21, 2005

Förtydligande och ett nytt skönt namn

Min ambition med denna blogg är att jag på kontinuerlig basis skall kunna redovisa min nedslag i spaningarna kring befintliga Snutnamn. Jag har bestämt mig för att de namn som redovisas skall komma från källor som är tillgängliga för allmänheten. Sålunda kommer jag inte att sitta och droppa namn ur bekantskapskretsen, från grannskapet eller som jag inte har stöd i den offentliga doktrinen, hur frestande det än kan vara. Nu kanske någon ändå känner sig utpekad eller nedgjord. Om så sker så ber jag den personen ta kontakt med mig antingen genom att kommentera inlägget eller genom att mejla mig.

Nåväl, efter att den brasklappen förts in vill jag fortsätta med att berätta att det finns en fotograf som är verksam på Expressen och som heter Christer Järeslätt. Jag hoppas att karln inser att det är kriminalfotografering som borde vara hans stora grej!