tisdag, augusti 22, 2006

PUL

Folk frågar mig ibland om min verksamhet/blogg inte strider mot PUL (Personuppgiftslagen). Svaret är att jag varken vet eller bryr mig! Jag refererar bara till källor på Internet som är tillgängliga för var och en, och även om jag kan erkänna att tonen ibland kan vara raljant, så är det som sagt redan kända fakta som jag refererar till.

Men med tanke på att frågan ändå är på tapeten så kan jag inte annat än att erbjuda den eller de personer som känner sig uthängda eller förnedrade på denna blogg att ta kontakt med mig så kan vi diskutera igenom hur vist det egentligen var att byta efternamn...

En googling på PUL gav mig en hemsida från Kungsälvs kommun. Där är Noel Cornér webbansvarig. Se där!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul blogg! Hittade hit via popjunkien.

Jag hade en gång i tiden kontakt med en (genomtrevlig) polis som hette von Carlsburg. Inte vet jag om det är ett snutnamn, men udda var det iallafall.

Själv heter jag Toss, ett soldatnamn som min morfar fick sig tilldelat eftersom han var bördig från berget Tossebergsklätten i Värmland.

12:49 em  
Blogger Dead Dog Texture said...

Finns många fina snutnamn på http://www.polisidrott.se/
Eller vad sägs om:
Atterstig, Thedeby, Wiggerud, Wärnsved, Allgurin (kanske islänning), tynglyftaren Essman, Bisjö, Alenmalm och sist ytterligare ett "W"-namn Weddfelt.

Har bara skrapat på utan.

1:08 em  
Anonymous Anonym said...

OKQ8:s koncernchef Göran Lindblå och Hallandspolisens informationschef Christer Harplinger borde väl också platsa i den här bloggen? :)

8:18 em  
Blogger Snutnamn said...

Jag är mycket tacksam för era bidrag till denna Blogg och kommer självfallet att publicera dem löpande!

Keep up the good work Spanare. And remember, be careful out there!

11:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home