måndag, september 10, 2007

Alfvengren

Har duckat för följande inlägg som publicerats på kommentatorfunktionen men Åsa Alfvengren ger sig inte och skrev följande på gästboken:

Jag skrev nyss en kommentar men insåg att du nog ser meddelandet bättre här. Jag undrar vad du menar med "en gren av släkten" under inlägget "Järnsved". Jag är mig veterligt inte släkt med någon som heter Jörnsved. /Åsa Alfvengren (tidigare Åsa Järnsved)

Bästa Åsa!
Först och främst, grattis till namnbytet.
För det andra, att säga att Järnsved skulle vara en gren av Jörnsved är självfallet inte korrekt. Det var ironi.
Alla vet väl att Snutnamn max går i två generationer. Att skapa "grenar" när man är först i sin ätt är nog en rätt grannlaga uppgift.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha, tack så mycket! Jag som trodde att du hittat någon avlägsen släkting till mig som tagit ett nästan likadant namn som min pappa, det hade ju varit för komiskt! :-)

/Åsa

3:19 em  
Anonymous Anonym said...

Hej letar efter tre kusiner som blev bortadfopterade el fosterhem på 70talet..kan heta järnsweden...inget som känns igen?

9:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home