fredag, november 18, 2011

Kommentarer om kommentarer och en kommentar

Alla kanske inte känner till det men en stor del av de inrapporterade Snutnamnen kommer via kommentatorsmöjligheten som finns under respektive spaning.

På kommentatorsplats rasar tid till annan även diskussioner, analyser och synpunkter inrapporteras.

För att alla ska få ta del av guldkornen väljer Snutnamnsredaktionen att lyfta över några av kommentarerna till egna blogginlägg. Som detta som kommer från en anonym läsare:

"Anonym har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Ganeteg":

Fan jag såg just namnet Ganeteg & konstaterade att vid sidan av Arkeklev så är dessa mina nuvarande favoriter.

Tänk er en tunikatant i morgonsoffan på TV4 med namnet Gunilla Ganeteg-Arkeklev som säger att något "är viktigt & måste få kosta" ...."

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul att det uppskattades.

Dubbelnamn är ju en aldrig sinande källa till glädje, om dom dessutom består av två snutnamn så är ju lyckan fullständig.

När det gäller namnet Ganeteg så har jag haft förmånen att träffa en som hette så. Aldrig har jag bitit mig så hårt i tungan för att inte brista ut i gapflabb, för man vill ju inte vara elak.

Jag har lagt in en del andra bra namn i gästboken, hoppas det är rätt forum.

mvh,
Elaka Farbrorn.

2:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home