lördag, december 24, 2011

Vår julklapp till er trogna läsare - Jagenroth OCH Karlegärd

God jul alla Snutnamnsälskare!

Det är jul ute, jul inne, jul i farstun och jul i sinne!

Något oklart om detta är ett vedertaget julrim men vi på Snutnamnsbloggen ägnar oss sällan åt lyrik utan fokuserar på det vi älskar allra mest - Snutnamn!

Så här dagen till ära känner sig Snutnamnsredaktionen extra uppspelta och väljer att frångå den tidigare principen "ett Snutnamn - ett inlägg". Istället får ni kära läsare en julklapp signerad spanare "Elaka Farbrorn" och består av två Snutnamn.

Ni finner namnen bakom lucka 24.

God jul!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Wow, 4 av mina spaningar i dom 3 sista luckorna.
Stolthet & tacksamhet är vad jag känner just nu.

En kommentar till de 4 namnen är att 3 av dom har jag träffat personligen, vilket väl kan anses som ett bevis på att verkligheten överträffar dikten, även när det gäller snutnamn.

Jag bjuder dessutom på 2 godingar till, dock ingen som jag träffat rent fysiskt.

Vi börjar med researranggören Kent Jarlekrantz.
http://jarlekrantz.bloggagratis.se/

Därefter Jens Ärlebrant, chef vid Brandkåren Attunda, som tycker att 2 års brandmansutbildning inte är en merit när man söker jobb som brandman.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=83&grupp=10974&artikel=4866947

Vilket tycks bevisa det jag länge misstänkt, att människor som skäms för sitt son-namn & tror att ett snutnamn på något vis skall förbättra deras liv, ofta inte har så jättestor tur när dom tänker.

/Elaka Farbrorn

2:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home