torsdag, mars 01, 2012

Jarlekrantz

Snutnamnsbloggen älskar alla sina spanare.

Väldigt mycket!

En spanare utmärkte sig under jultiden och försåg Snutnamnsälskare jorden runt med rikligt med spaningsmaterial som presenterades i Snutnamnskalendern. Denna spanare, "Elaka Farbrorn", har på kommentatorsplats både uttryckt sin tacksamhet och inkommit med ytterligare spaningar.

Håll tillgodo:

"Wow, 4 av mina spaningar i dom 3 sista luckorna.
Stolthet & tacksamhet är vad jag känner just nu.

En kommentar till de 4 namnen är att 3 av dom har jag träffat personligen, vilket väl kan anses som ett bevis på att verkligheten överträffar dikten, även när det gäller snutnamn.

Jag bjuder dessutom på 2 godingar till, dock ingen som jag träffat rent fysiskt.

Vi börjar med researranggören Kent Jarlekrantz."

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hur kan man bidra med namn?

"Polisen knackar dörr
i området och pratar med boende, säger kriminalinspektör Mattias Grenestam."

Mvh Gruset

6:52 em  
Anonymous Anonym said...

Hahaha, Grenestam, genialiskt namn. Bra spaning.

//Elaka Farbrorn

7:09 em  
Anonymous Anonym said...

Hittade en med snarlikt snutnamn:

"Polisinspektör Staffan Grenehammar säger att polisen har ganska få spår och har behov av allmänhetens iakttagelser."

Mvh Gruset

8:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home