måndag, februari 18, 2013

EDIT - Källbäck är inte ett Snutnamn



1.       Ett efternamn
2.       Namnet på en advokatbyrå (sprunget ur dess ägare)
3.       Ett (numera nedlagt) barnhem i Gävle

EDIT - Snutnamnsredaktionen plockar in följande korrigering som tidigare anslagits på kommentarsplats:

"Hej. Jag forskar på en anfader. Artellergi Konstapel Joseph Källbäck född i Småland 1754-09-10 och var gift med Anna Catharina Enberg född 1750. Dom bodde som jag vet fram till 1801 på soldattorpet Sånka nr 43 tillhörande Skokloster. Jag har utan framgång försökt att få fram var i Småland Joseph var född samt vad som hände honom efter 1801 och var och när han dog. Någon som vet.

Alf Johnson".

http://www.norrtelje-sff.se/gb/gb2003.html

Källbäck är inte ett Snutnamn." 

Snutnamn säger: olycksfall i arbetet händer, och vi är eniga med den anonyma kommentatorn om att detta inte är att betrakta som ett Snutnamn.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Hej! Jag forskar på en anfader. Artelleri Konstapel Joseph Källbäck född i Småland 1754-09-10 och var gift med Anna Catharina Enberg född 1750. Dom bodde som jag vet fram till 1801 på soldattorpet Sånka nr 43 tillhörande Skokloster. Jag har utan framgång försökt få fram var i Småland Joseph var född samt vad som hände honom efter 1801 och var och när han dog. Någon som vet?
Alf Johnson "

http://www.norrtelje-sff.se/gb/gb2003.html

Källbäck är inte ett snutnamn.

11:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home